perjantai 30. syyskuuta 2016

Mandalahulluuden päätös ja Sherlock Holmes -pastissi


Ensimmäisen kerran osallistuin netistä saatavaan "Crochet along" -virkkaukseen, eli "Virkkaa mukana". Mandala Madness on projektin nimi ja sen ohje koostui kerran viikossa julkaistuista 18 osasta. Valmiin työn kuva saattoi olla jossain nähtävissä jo aloitettaessa, mutta minä en sitä tullut katsoneeksi, niinpä lopputulos selveni viikko kerrallaan.

Mandala Madness -sivut ovat täällä.

Kuvittelin lämpimän väristen 7 Veljestä -lankojeni riittävän tähän, mutta ainakin kolme kerää jouduin hakemaan lisää. Yhteensä lankaa kului 2,34 kg. Työn halkaisija on 164 cm.

Harkitsen sijoittavani mandalan sohvan selkänojan peitteeksi, kunhan ensin saan roudattua ko. sohvan varastosta olohuoneeseen. Lisää kuvia työstä sen jälkeen.


Tässä kirjassa on mielestäni tosi tyylikäs kansikuva (ja sopii hyvin minun mandalaani), olkoon siis tuossa vähän tavallista isompana.

Bonnie MacBirdin Sherlock Holmes -tarina Veren taide epäilytti minua aluksi, olen tavannut lukea vain "aitoa kamaa", en näitä pastisseja. Tietysti monet jäljittelevät Conan Doylen tyyliä, mutta tämä on puhdas kunnianosoitus pitkäaikaiselta Holmes-fanilta.

Myös TV-Sherlockien fanitus käy tästä ilmi, niin myös tekijän kiitoksista. Väistämättä Sherlockin kirjallisen kuvauksen ainakin minun mielessäni täydentää Benedict Cumberbatchin luoma Holmes-hahmo BBC:n uusimmasta Sherlock-sarjasta.

Onneksi epäilykseni olivat aiheettomia, kunnon fani kunnioittaa esikuvaansa eikä tämä tarina häpeä aitojen joukossa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti